Алгоритм участі в конкурсних торгах

Формат відкритих торгів в системі ПроЗорро все ще є найбільш цікавим для абсолютної більшості користувачів. Особливо, це стосується фізичних осіб та невеликих підприємців, які зацікавлені в тому, щоб брати участь в таких торгах. Прозора форма проведення конкурсних торгів дає змогу кожному учаснику спробувати свої сили та бути на одному рівні з іншими користувачами.

Варто нагадати, що відкритий формат торгів відрізняється від закритого тим, що участь в такій процедурі може взяти будь-хто. Головна вимога – це наявність повного пакету тендерної документації та відсутність проблем з законом. 

В відкритому форматі проходить безліч конкурсних торгів, враховуючи і реалізацію земельних ділянок. Якщо вам цікаво переглянути повний перелік лотів з продажу землі, ви можете зробити це тут https://sale.ueex.com.ua/ru/news/perelik-zemelqnyh-dilyanok-vystavlenyh-na-aukcion-v-ukraqini. Моніторинг реальних оголошень з торгами, що проводяться на електронних майданчиках за акредитацією в ПроЗорро – це корисний досвід, який допомагає більш точно ознайомитися темою та знайти відповіді на безліч питань.

На сьогодні, є чітко відпрацьований алгоритм, згідно якого проводяться подібні аукціони. Відповідно, якщо учасник буде зарані ознайомлений з цією послідовністю, йому буде набагато простіше підготуватися до участі в таких торгах.

Сам алгоритм є досить простим і виглядає він наступним чином:

  • Вибір електронного майданчика – це перший крок і тут варто пам’ятати, що це повинен бути саме акредитований сервіс;
  • Реєстрація облікового запису – визначившись з майданчиком, вам потрібно стати повноправним користувачем і для цього потрібно пройти весь процес реєстрації;
  • Пошук цікавого лоту – це може бути звичайний аукціон або ж тендерна закупівля. На цьому етапі важливо ознайомитися зі всіма вимогами для участі в самій процедурі;
  • Сплата реєстраційного та гарантійного внесків – цей етап дає розуміння організатору, що учасники серйозно налаштовані й після перемоги в торгах вони будуть виконувати свої прямі зобов’язання;
  • Підготовка пропозиції – не менше важливим кроком є подача заявки на участь, в якій повинна бути прописана сума й бути присутній тендерний пакет документації;
  • Етап аукціону – це той період, протягом якого всі учасники отримують шанси на збільшення або з зменшення пропозиції, в залежності від типу самого аукціону;
  • Підписання протоколу та договору – перший пункт дає зрозуміти що торги підійшли до завершення, а другий на офіційному рівні затверджує зобов’язання обох сторін.

Останнім пунктом вважається сплата коштів за лот, який було обрано учасником. 

Не дивлячись на досить великий перелік кроків, всі вони є достатньо простими і розібратися в тому, як саме брати участь в аукціонах – це не так важко. У випадку виникнення питань, завжди можна проконсультуватися по ним з службою технічної підтримки.

Класифікація електронних майданчиків по категоріям

Не всі звертають увагу на те, який електронний майданчик краще обрати. Більшість користувачів знають, що електронні майданчики можуть бути з акредитацією або ж без неї. Як приклад, енергетична біржа України – це досить популярний ресурс, він має акредитацію в ПроЗорро та має величезний попит середи користувачів.

Тут варто зауважити, що окрім стандартної класифікації, електронні майданчики поділяють ще на три групи і вони можуть бути:

  • Галузевими – головним завданням таких майданчиків є створення прямої взаємодії між різними організаціями та підприємствами в певній сфері. Відповідно, вони є певним посередником;
  • Корпоративними – це ті електронні майданчики, що активно використовуються для проведення закупівель в великим об’ємах. Саме тому, такими сервісами частіше за все користуються серйозні корпорації;
  • Універсальними – таких майданчиків наразі найбільше і вони гармонічно поєднують в собі функції обох раніше перерахованих категорій. Відповідно, саме такий формат сервісів дає звичайним користувачам максимум можливостей.

В будь-якому випадку, всі ці майданчики можуть бути акредитовані в ПроЗорро, тому ними можна досить ефективно користуватися.

Підстави для дискваліфікації учасника торгів в ПроЗорро

ВідстороненняМ учасника є позбавлення його права на те, щоб спробувати свої сили в боротьбі за лот, повинно мати за собою обґрунтовані та зрозумілі підстави.

Як приклад, досить вагомими підставами для того, щоб дискваліфікувати учасника, можна вважати ситуації, коли:

  • Учасник подав пропозицію, що не відповідає мінімально визначеним фінансовим рамкам для участі в торгах;
  • Учасник, який зміг запропонувати найбільш вигідні умови і став переможцем тендері, відмовився від того, щоб підписувати домовленість.

Зазвичай, саме ці два фактори призводять до того, що кількість учасників, яким дозволено брати участь в торгах, зменшується.